Особливості постанови КМУ про публічні закупівлі в період дії воєнного стану

Тематика статті

Закупівельна державна діяльність у період дії воєнного стану та 90 днів після його скасування, регламентується Законом України № 2526-IX. При цьому додатково діє Постанова Кабінету міністрів "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".

Правила усунення невідповідностей у публічних держзакупівлях у період дії воєнного стану, детальніше про це у нас на сайті. 

Згідно з Постановою, передбачається таке:

  • визначення нових вартісних порогів щодо закупівель (за виключенням послуг поточного ремонту) на суму від 100 тисяч гривень і більше, послуг поточного ремонту на суму від 200 тисяч гривень і більше, а також робіт на суму від 1,5 мільйона гривень і більше. Ці зміни мають бути обов'язково враховані та застосовані при використанні електронної системи закупівель Прозорро;
  • інформація про право замовника використовувати систему закупівель для проведення закупівельної діяльності (за виключенням послуг поточного ремонту) на суму менше ніж 100 тисяч гривень, послуги поточного ремонту на суму менше ніж 200 тисяч гривень та роботи на суму менше ніж 1,5 мільйона гривень;
  • встановлення права застосування електронного каталогу для замовників без обмеження вартості закупівель;
  • можливість для учасників тендерів подавати пропозиції з ціною, вищою за очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритого аукціону, тільки якщо замовник вказав у документації інформацію про допустимий відсоток перевищення;
  • встановлення обов'язку для замовників відхиляти тендерні пропозиції з ціною, вищою за очікувану вартість предмета закупівлі, визначену в оголошенні про проведення відкритого аукціону, якщо замовник не зазначив у документації інформацію про розгляд таких пропозицій та про допустимий відсоток перевищення;
  • розширення можливостей зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання.
  • скорочення строків та спрощення умов проведення аукціонів, визначених Законом "Про публічні закупівлі";
  • розширення можливостей для учасників тендерів, чиї пропозиції електронна система закупівель визначила найвигіднішими, щодо використання механізму усунення помилок у тендерній пропозиції.

Проєкт постанови визначає підстави для невикористання системи закупівель, включно із закупівлями товарів, послуг і робіт для:
проведення мобілізаційних заходів та забезпечення цивільного захисту;

  • будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць для тимчасово переміщених осіб та евакуйованих громадян;
  • будівництва, реконструкції або ремонту (капітального та поточного) захисних споруд для цивільного населення, найпростіших споруд та укриттів;
  • підготовки до опалювального сезону (крім закупівель енергоносіїв).

Відкриті аукціони та використання електронного каталогу не потрібні у випадках:

  • якщо в оголошенні про торги міститься інформація з обмеженим доступом або розголошення такої інформації під час воєнного стану може становити загрозу для національної чи цивільної безпеки.
  • якщо замовник приймає рішення про закупівлю або її проведення в районі бойових дій та інших подібних ситуаціях.

Ці зміни набрали чинності з моменту затвердження Постанови та діють під час організації закупівель для замовників у період дії воєнного стану та 90 днів після його скасування.
 

Теми